اصول مدیریت سرمایه در بازارهای مالی + [ویدیو]

دوره رایگان استراتژی

اصول مدیریت سرمایه در بازارهای مالی

در این بخش از آموزش استراتژی های فارکس قصد دارم ابتدا کمی درمورد مدیریت سرمایه و بعد درمورد همبستگی جفت ارزها صحبت کنم (در آموزش های مقدماتی فارکس درمورد مدیریت سرمایه صحبت کردیم اما اینجا میخوام خلاصه تر ، ساده تر وکاربردی تر درموردش صحبت کنم 

 

به صورت خلاصه میتونم بگم اگر زیر هزار دلار پول دارید بهتره از حجم های زیر 0/05 (پنج صدم ) در معاملات خودتون استفاده کنید و در هر معامله فقط بین 2 تا 3 درصد سرمایه خودتون ریسک کنید 

این نکات به درک بالایی نیاز داره و احتمالا بعد از مدت ها کار و معامله بتونید همین مطالب ساده رو رعایت کنید (اکثر معامله گرها همین نکات ساده رو رعایت نمیکنن و دچار مشکل میشن ) 

دوام و بقا و زنده ماندن در این بازار بستگی به مدیریت سرمایه شما داره و لا غیر …

 

مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟

 

مدیریت سرمایه مجموعه‌ای از قوانین است که تریدرهای موفق برای مدیریت صحیح حساب به منظور به حداقل رساندن زیان، به حداکثر رساندن سود و بزرگ کردن حساب معاملاتی از آن استفاده می‌کنند. این مفهوم غالبا با مدیریت ریسک اشتباه گرفته می‌شود.

هدف از مدیریت ریسک بیشتر شناسایی، تجزیه و تحلیل و کاهش ریسک‌های مرتبط با معاملات است تا از سرمایه خود در برابر تمامی خطرات موجود محافظت کنید. اما در Money management تمرکز فقط بر روی سرمایه است.

یک ضرب المثل قدیمی در بازار مالی وجود داد که می‌گوید ضررهایتان را محدود کنید و به سودهایتان اجازه رشد بدهید. با انجام این کار است که می‌توانید به موفقیت برسید.

 

بیش از حد معامله باز نکنید.

 

لازم نیست هر روز یا هر ساعت معامله باز کنید. به این کار اورترید (Overtrade) می‌گویند. تا وقتی سبک معاملاتیتان به شما سیگنال ورود نداده است نباید وارد معامله شوید. بازار چیزی به شما بدهکار نیست.  صبر و انضباط شرط موفقیت در بازارهای مالی است. حتی بهترین سیستم مدیریت ریسک هم در صورتی که بدون تحلیل وارد بازار شوید به شما کمک نخواهد کرد.

مطالب مهم این صفحه

محمودی
محمودی
ما همواره در تلاش هستیم تا برگزیده ترین مقالات آموزشی در زمینه های مالی را برای شما فراهم کنیم.

مقاله های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید