بهترین استراتژی فارکس،روزانه 60 الی 70 پیپ +[ویدیو]

دوره رایگان استراتژی

10 استراتژی برتر فارکس

 

استراتژی فارکس باند بولینگر
استراتژی فارکس شاخص حرکت
استراتژی فیبوناچی فارکس
استراتژی بلدرونر فارکس
متحرک میانگین متقاطع استراتژی فارکس
استراتژی MACD فارکس
استراتژی کانال کلتنر
استراتژی فارکس نشانگر فراکتال ها
شاخص RSI استراتژی فارکس
استراتژی معاملاتی فارکس
معامله گران فارکس و تحلیلگران بازار دائماً در حال ایجاد استراتژی های جدید برای یافتن بهترین زمان و نقطه برای ورود یا خروج از معامله هستند. این ده مورد از محبوب ترین استراتژی های مورد استفاده برای تجارت جفت ارز است.

استراتژی فارکس باند بولینگر

 

یک استراتژی باند بولینگر برای ایجاد سطوح حمایت و مقاومت احتمالی که ممکن است در بازار وجود داشته باشد استفاده می شود.

ابزار Bollinger از سه باند تشکیل شده است: خط مرکزی یک میانگین متحرک ساده (SMA) است که برای یک دوره 20 روزه تنظیم شده است، در حالی که خطوط بالا و پایین نوسانات موجود در بازار را اندازه گیری می کنند. اگر بازار فارکس به شدت نوسان داشته باشد، باندها گسترده می شوند و اگر بازار با ثبات تر باشد، باندها به هم نزدیکتر می شوند. هنگامی که قیمت به باندهای بیرونی بولینگر می رسد، اغلب به عنوان محرکی برای بازگشت بازار به سمت میانگین متحرک 20 دوره ای مرکزی عمل می کند.

معامله گران فارکس می توانند نقاط حمایت و مقاومت احتمالی را هنگامی که قیمت به خارج از باند بولینگر حرکت می کند، شناسایی کنند. زمانی که این اتفاق بیفتد، یا بازار از محدوده خود خارج می شود، یا حرکت موقتی خواهد بود و در نهایت قیمت به مسیری که از آن آمده باز خواهد گشت. باندها به معامله گران فارکس کمک می کنند تا نقاط ورود و خروج را برای معاملات خود ایجاد کنند و به عنوان راهنما برای قرار دادن توقف ها و محدودیت ها عمل می کنند.

استراتژی فارکس شاخص حرکت

 

اندیکاتور مومنتوم آخرین قیمت بسته شدن را می گیرد و آن را با قیمت بسته شدن قبلی مقایسه می کند. سپس به صورت یک خط، معمولاً در نمودار جداگانه زیر نمودار قیمت اصلی نمایش داده می شود.

اندیکاتور به سمت خط مرکزی 100 نوسان می‌کند. فاصله خط نشانگر از 100 بالاتر یا پایین‌تر است، نشان‌دهنده سرعت حرکت قیمت است. به عنوان مثال، خواندن 102 نشان می دهد که بازار با سرعت بیشتری نسبت به 101 حرکت می کند، در حالی که خواندن 98 نشان می دهد که بازار روند نزولی قوی تری نسبت به خوانش 99 دارد.

اندیکاتورهای مومنتوم می توانند ابزار مفیدی در هنگام ارائه سیگنال های خرید و فروش بیش از حد باشند. معامله گران فارکس می توانند از آن برای تشخیص قدرت حرکت بازار و اینکه آیا قیمت در حال حرکت به سمت بالا یا پایین است استفاده کنند.

مهم است که اطمینان حاصل شود که بازار در موارد قبلی به شاخص حرکت احترام گذاشته است و شرایط دقیقی را که به نظر می رسد کار می کند، بیابد.

 

استراتژی فیبوناچی فارکس

 

اصلاحات فیبوناچی برای شناسایی مناطق حمایت و مقاومت، با استفاده از خطوط افقی برای نشان دادن این سطوح کلیدی استفاده می شود.

این سطوح اصلاحی فیبوناچی به صورت شش خط در نمودار قیمت دارایی ترسیم می شوند. سه نقطه اول در بالاترین نقطه (100٪)، پایین ترین نقطه (0٪) و میانگین (50٪) ترسیم می شوند. سه خط باقیمانده در 61.8%، 38.2% و 23.6% ترسیم شده اند که درصد قابل توجهی در دنباله فیبوناچی هستند.

معامله گران فارکس می توانند از اندیکاتور فیبوناچی برای تعیین محل ثبت سفارش های ورود و خروج خود استفاده کنند. ترفند این است که استاپ ضرر خود را زیر نوسان پایین قبلی (روند صعودی) یا بالاتر از نوسان بالای قبلی (روند نزولی) قرار دهید.

 

استراتژی بلدرونر فارکس

 

استراتژی فارکس Bladerunner قیمت فعلی بازار را با سطحی که اندیکاتور می گوید باید باشد مقایسه می کند. با مشاهده این نابرابری، معامله گران می توانند نقاط ورود و خروج را برای هر معامله شناسایی کنند. این استراتژی به این دلیل نامگذاری شده است که مانند لبه چاقویی عمل می کند که قیمت را تقسیم می کند – و با اشاره به فیلم علمی تخیلی سال 1982 با همین نام.

استراتژی Bladerunner بر اساس عمل قیمت خالص، ترکیب کندل‌ها، نقاط محوری و سطوح حمایت و مقاومت برای یافتن فرصت‌های جدید است. قبل از شروع استفاده از استراتژی Bladerunner، مهم است که مطمئن شوید بازار در حال روند است. به طور معمول، معامله‌گران استراتژی Bladerunner را با سطوح فیبوناچی ترکیب می‌کنند تا استراتژی خود را تأیید کنند و امنیت بیشتری را هنگام معامله به خود بدهند.

این استراتژی از میانگین متحرک نمایی 20 دوره ای (EMA) یا خط مرکزی شاخص باند بولینگر (توضیح داده شده در بالا) استفاده می کند. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) باشد، نشانه کاهش به زودی آن و اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) باشد، نشانه افزایش آن در آینده نزدیک است.

یک معامله گر منتظر می ماند تا عمل قیمت به EMA برسد، در این نقطه تئوری نشان می دهد که مجدداً باز می گردد.

اولین کندلی که EMA را لمس می کند “شمع سیگنال” نامیده می شود، در حالی که شمع دوم که دوباره از EMA دور می شود “شمع تایید کننده” است. معامله گران سفارشات باز خود را در این سطح قیمت قرار می دهند تا از قیمت برگشتی استفاده کنند

 

متحرک میانگین متقاطع استراتژی فارکس

 

متقاطع یکی از اصلی ترین استراتژی های میانگین متحرک است که بر اساس نقطه ملاقات یا “تقاطع” دو شاخص استاندارد است. در یک میانگین متحرک استاندارد، قیمت از بالا یا پایین خط میانگین متحرک عبور می کند تا یک تغییر احتمالی در روند را نشان دهد. اما، استراتژی متقاطع از دو نشانگر متحرک مختلف – یک EMA سریع و یک EMA آهسته – برای سیگنال دادن به فرصت های معاملاتی هنگام عبور دو خط استفاده می کند.

یک معامله گر FX زمانی که EMA سریع از EMA آهسته از پایین عبور می کند، در موقعیت خرید قرار می گیرد و زمانی که EMA سریع از EMA آهسته از بالا عبور می کند، وارد موقعیت کوتاه می شود.

محل استاپ ضرر نیز توسط این استراتژی تعیین می شود. استاپ ضرر برای یک موقعیت طولانی در پایین ترین نقطه قیمت کندل قبل از وقوع متقاطع قرار می گیرد، در حالی که توقف ضرر موقعیت کوتاه در بالاترین نقطه قیمت کندل قبل از متقاطع قرار می گیرد.

در مثال زیر، خط آبی EMA سریع است که روی یک دوره نه روزه تنظیم شده است، در حالی که خط قرمز EMA آهسته است – تنظیم شده روی یک دوره 14 روزه.

 

استراتژی MACD فارکس

 

MACD مخفف واگرایی میانگین متحرک همگرایی است. هدف اصلی یک استراتژی فارکس که از MACD استفاده می کند، شناسایی انتهای یک روند و کشف یک روند جدید است.

مانند اندیکاتور حرکت، MACD در پایین نمودار قیمت اصلی ظاهر می شود. از سه بخش تشکیل شده است: خط MACD، خط سیگنال و هیستوگرام.

MACD یک اندیکاتور مومنتوم است که تفاوت بین دو اندیکاتور پیرو روند یا میانگین متحرک را ترسیم می کند. از آنجایی که دو میانگین متحرک همگرا و واگرا می شوند، این خطوط می توانند توسط معامله گران فارکس برای شناسایی، خرید و فروش سیگنال های ارزها – و همچنین بازارهای دیگر مانند کالاها و سهام – استفاده شوند.

هنگامی که خط MACD از بالای خط سیگنال عبور می کند، سیگنال خرید است و هنگامی که خط سیگنال از بالای خط MACD عبور می کند، سیگنال فروش است. در نمودار زیر، خط MACD آبی و خط سیگنال قرمز است.

 

استراتژی فارکس کانال Keltner

 

کانال Keltner یک شاخص معاملاتی مبتنی بر نوسان است. معامله گران فارکس می توانند از استراتژی کانال Keltner برای تعیین اینکه چه زمانی جفت ارز از میانگین متحرک فاصله گرفته است استفاده کنند.

مانند نشانگر باند بولینگر، کانال کلتنر از دو باند مرزی – ساخته شده از دو میانگین متحرک ده روزه – در دو طرف میانگین متحرک نمایی استفاده می کند. معامله‌گران می‌توانند از کانال‌ها استفاده کنند تا با مقایسه رابطه قیمت با هر طرف کانال، تعیین کنند که آیا ارز بیش از حد فروخته شده یا بیش از حد خرید شده است.

این تئوری می گوید که با ترسیم نوارها در فاصله معینی از میانگین قیمت بازار، یک معامله گر می تواند حرکت بازار قابل توجهی را مشخص کند. اگر بازار از طریق نوارهای مرزی حرکت کند، به احتمال زیاد قیمت بازار در آن جهت به روند خود ادامه خواهد داد.

 

استراتژی فارکس نشانگر فراکتال ها

 

فراکتال ها به یک الگوی تکرارشونده در میان حرکت های بزرگتر قیمت اشاره دارند. اندیکاتور فراکتال نقاط برگشتی در بازار را مشخص می کند که در اطراف نقاط کلیدی حمایت و مقاومت یافت می شوند. معامله گران فارکس می توانند از یک استراتژی فراکتال استفاده کنند تا زمانی که یک فراکتال در این سطوح کلیدی ظاهر می شود، ایده ای در مورد اینکه روند به کدام سمت حرکت می کند، به دست آورند. فراکتال ها بسیار مکرر رخ می دهند، بنابراین معمولاً به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر فارکس با سایر اندیکاتورها استفاده می شوند.

الگوی فراکتال خود از پنج شمعدان تشکیل شده است و نشان می‌دهد که قیمت در کجا تلاش کرده است تا بالاتر یا پایین‌تر حرکت کند. یک فراکتال باید یک میله مرکزی داشته باشد که بالاتر یا پایین تر از دو میله در دو طرف آن باشد.

در فراکتال رو به بالا تمرکز روی بالاترین میله و در فرکتال رو به پایین تمرکز روی پایین ترین میله است. یک استراتژی فارکس مبتنی بر اندیکاتور فراکتال اگر بازار فراتر از بالا یا پایین سیگنال فراکتال حرکت کند، معامله می‌شود.

 

شاخص RSI استراتژی فارکس

 

شاخص قدرت نسبی (RSI) یک شاخص تحلیل تکنیکال محبوب است که در بسیاری از استراتژی های معاملاتی استفاده می شود. RSI به معامله گران کمک می کند تا حرکت بازار و شرایط خرید یا فروش بیش از حد را شناسایی کنند.

نشانگر RSI در نمودار جداگانه ای به نمودار قیمت دارایی رسم می شود. این شامل یک خط و دو سطح است که به طور خودکار تنظیم می شوند.

محور عمودی RSI از 0 تا 100 می رود و قیمت فعلی را در برابر مقادیر قبلی خود نشان می دهد. اگر قیمت به 100 افزایش یابد، این یک روند صعودی بسیار قوی است، زیرا معمولا هر چیزی بالای 70 به عنوان خرید بیش از حد در نظر گرفته می شود. و اگر قیمت به 0 کاهش یابد، یک روند نزولی مستمر بسیار قوی است، زیرا هر چیزی زیر سطح 30 بیش از حد فروش تلقی می شود.

این استراتژی فارکس مبتنی بر بهره گیری از تغییرات بازار بین این سطوح قیمتی است. با این حال، مهم است که از این اندیکاتور به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر برای تأیید نقاط ورود و خروج استفاده کنید، زیرا حرکات شدید قیمت می تواند باعث شود RSI سیگنال های نادرستی بدهد.

استراتژی معاملاتی فارکس

 

معاملات برک آوت شامل گرفتن یک موقعیت در اسرع وقت در یک روند معین است. شکست زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بازار از محدوده ادغام یا معاملات خارج می‌شود – این معمولاً زمانی است که سطح حمایت یا مقاومت برآورده شده و از آن فراتر رفته است.

شکست معاملات یک استراتژی مهم است، به خصوص در فارکس، زیرا این حرکت نشان دهنده شروع یک دوره بی ثبات است. با انتظار برای شکستن یک سطح کلیدی، معامله‌گران فارکس می‌توانند درست در زمانی که قیمت شکست می‌خورد وارد بازار شوند و تا زمانی که نوسانات دوباره آرام شود، از آن استفاده کنند.

معمولاً شکست‌ها در سطح حمایت یا مقاومت تاریخی رخ می‌دهند، اما بسته به اینکه بازار چقدر قوی یا ضعیف است، ممکن است تغییر کند. استاپ ضرر شما باید در نقطه شروع بازار قرار گیرد.

استفاده از یک استراتژی معاملاتی بریکوت متکی بر توانایی دیدن حجم معاملاتی است که در بازار انجام می شود. با این حال، هیچ راهی برای اطلاع از حجم معاملات انجام شده در بازار فارکس وجود ندارد، زیرا این بازار غیرمتمرکز است. این امر داشتن یک استراتژی مدیریت ریسک خوب را ضروری می کند.

 

نکات فارکس: آنچه باید قبل از معامله بدانید

 

قبل از شروع معامله در فارکس، مهم است که درک درستی از بازار داشته باشید، چه چیزی می تواند قیمت آن را تغییر دهد و ریسک های موجود در معاملات FX. این هم تعدادی راهکار تا شما شروع کنید:

برای تحقیق در مورد بازار فارکس وقت بگذارید

 

با عوامل موثر بر قیمت ارز آشنا شوید
مطمئن شوید که خطرات را درک کرده اید
برای تحقیق در مورد بازار فارکس وقت بگذارید
مهم است که قبل از باز کردن موقعیت، در مورد بازار فارکس تحقیق کنید زیرا بازار به روشی متفاوت از اکثر بازارهای مالی عمل می کند.

فارکس از طریق شبکه ای از بانک ها خرید و فروش می شود، نه از طریق یک صرافی متمرکز. این بازار خارج از بورس (OTC) نامیده می شود. بانک‌ها به‌عنوان سازندگان بازار عمل می‌کنند – پیشنهاد قیمت پیشنهادی برای خرید یک جفت ارز خاص، و قیمت پیشنهادی برای فروش یک جفت ارز.

بازار فارکس در چهار مرکز تجاری اصلی لندن، نیویورک، سیدنی و توکیو گسترده شده است. این بدان معناست که بازار 24 ساعته معامله می کند.

با عوامل موثر بر قیمت ارز آشنا شوید

 

پیش بینی در مورد قیمت آتی جفت ارز می تواند دشوار باشد زیرا عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث نوسان قیمت بازار شود. مانند اکثر بازارهای مالی، فارکس در درجه اول توسط نیروهای عرضه و تقاضا هدایت می شود، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر داشت:

بانک های مرکزی تصمیمات اتخاذ شده توسط بانک های مرکزی می تواند بر عرضه ارز تأثیر بگذارد، بنابراین هرگونه اعلامی با نوسانات در بازار همراه است.
گزارش های خبری. اخبار مثبت می تواند سرمایه گذاری در یک ارز خاص را تشویق کند، در حالی که اخبار منفی می تواند تقاضا را کاهش دهد
احساسات بازار روحیه و نظر معامله گران می تواند نقش مهمی در حرکت قیمت ارز ایفا کند و اغلب باعث می شود که معامله گران دیگر نیز از آن پیروی کنند.

مطمئن شوید که خطرات را درک کرده اید

 

اگرچه بازار فارکس طیف گسترده ای از فرصت ها را ارائه می دهد، اما درک ریسک های مرتبط با آن مهم است. بازار فارکس به دلیل حجم زیاد معامله‌گران و تعداد عواملی که می‌توانند قیمت یک جفت ارز را تغییر دهند، بسیار نوسان است. معامله‌گران باید همیشه مراقب رویدادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشند که می‌توانند باعث نوسانات قیمت جفت شوند و برای جلوگیری از زیان‌های غیرضروری، یک استراتژی مدیریت ریسک ایجاد کنند.

 

 

مطالب مهم این صفحه

محمودی
محمودی
ما همواره در تلاش هستیم تا برگزیده ترین مقالات آموزشی در زمینه های مالی را برای شما فراهم کنیم.

مقاله های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید