جمع بندی 4 قسمت قبل آموزش تحلیل تکنیکال +[ویدیو]

آموزش تحلیل تکنیکال

جمع بندی 4 قسمت قبل آموزش تحلیل تکنیکال

در قسمت پنجم از آموزش های تحلیل تکنیکال قصد داریم چهار قسمت قبلی آموزش ها رو (پیوت ها ، سطوح حمایت و مقاومت ، خط روند و …) کمی مرور و تمرین کنیم ، من معتقدم که آموزش 50 درصد مسیر هستش و تمرین کردن هم 50 درصد مابقی مسیر

شما با دیدن 50 الی 100 ساعت آموزش ویدیویی شنا ، شنا گر نخواهید شد باید تن خودتون رو به آب بزنید و تمرین کنید .

 

پیوت در تحلیل تکنیکال چیست و چه کاربردی دارد؟

 

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید در تحلیل تکنیکال به آن دقت داشت، پیوت (pivot) یا همان نقطه چرخش قیمت است. در صورتی که یک معامله گر به این سطح از مهارت برسد، می تواند روند بازار را به خوبی تشخیص دهد. نقطه چرخش قیمت یکی از پرکاربردترین ابزارهای تحلیل تکنیکال است که می توان برای بررسی وضعیت گذشته قیمت استفاده کرد. به نقاط چرخش قیمت در نمودار، پیوت گفته می شود که به دو دسته تقسیم می شوند: پیوت ماژور و مینور. 

 

مفهوم حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال چیست؟

 

در این مرحله از آشنایی با تحلیل تکنیکال، می‌خواهیم یکی از متداول‌ترین مفاهیم تحلیل تکنیکال را با هم مرور کنیم. سطوح حمایت و مقاومت زمان‌های مهمی هستند که عرضه و تقاضا با هم روبرو می شوند.این سطوح برای تعیین روانشناسی بازار و عرضه و تقاضا بسیار مهم هستند. 

وقتی قیمت‌ها از سطح حمایت یا مقاومت عبور می‌کند، فرض بر این است که عرضه و تقاضایی که این سطوح را به وجود  آوردند، جابه‌جاشده‌اند؛ در نتیجه احتمال ایجاد سطوح جدید حمایت و مقاومت وجود دارد.

چنج آف پولاریتی چیست؟

 

یک تعریف ساده تغییر ماهیت یا چنج آف پولاریتی : این است که وقتی حمایتی به مقاوت و یا مقاومتی به حمایت تبدیل میشود میگوییم تغییر قطبیت ،تغییر ماهیت یا چنج آف پولاریتی اتفاق افتاده 

قدرت این تغییر قطبیت متناسب است با:

  1. تعداد دفعاتی که برخورد با سطوح حمایت/مقاومت صورت می‌گیرد.
  2. حجم معامله شده در هر برخورد

 

 

تعریف خط روند و انواع آن

 

احتمالا از تحلیل‌گران یا معامله‌گران شنیده‌اید که “روند دوست شماست” یا “در جهت روند معامله کنید”. اما به درستی این روند چیست و چه تاثیری در معاملات دارد؟ 

روند در علم تحلیل تکنیکال به معنای رفتار قیمت است که تمام افزایش و کاهش‌های قیمت را شامل می‌شود. به‌ بیان دیگر روند ساختار قیمت است که از برآیند صعود و نزول‌های قیمت ساخته می‌گردد. در واقع زمانی که تغییرات افزایش یا کاهش قیمت در یک جهت شکل بگیرند، نظم خاصی در این تغییرات به وجود می‌آید که روند را تشکیل می‌دهد. 

می‌توان گفت روندها در تحلیل تکنیکال نوعی خطوط حمایت و مقاومت هستند که به شکل افقی رسم نمی‌شوند. بلکه با توجه به عرضه و تقاضای سهم، در قیمت‌های گوناگون، شکل مورب به خود می‌گیرند.

خطوط روند هر چه افقی‌تر یا عمودی‌تر باشند، ناپایدارترند و هر چه شیب این خطوط به ۴۵ درجه نزدیک‌تر باشد، به سختی مسیر خود را تغییر می‌دهند.

روندها به سه نوع تقسیم می‌شوند: 

 

۱- روند صعودی

2- روند نزولی

3- روند خنثی

 

مطالب مهم این صفحه

محمودی
محمودی
ما همواره در تلاش هستیم تا برگزیده ترین مقالات آموزشی در زمینه های مالی را برای شما فراهم کنیم.

مقاله های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید