نکات جامونده استراتژی فارکس + [ویدیو]

دوره رایگان استراتژی

در این جلسه از آموزش استراتژی فارکس قصد داریم استراتژی که در جلسه پنجم گفته شد رو تکمیل کنیم ، در این استراتژی از سه اندیکاتور پارابولیکسار،ماتریکس  و ماتریکس مومنتوم  استفاده شده ، لطفا ویدیو بالا رو تا انتها مشاهده کنید و اگر سوالی دارید پایین همین صفحه کامنت بگذارید 

 

انواع استراتژی فارکس

 

در ادامه شما را با استراتژی‌های فارکس آشنا می‌کنیم و درباره هر کدام توضیح مختصری به شما داده و میزان ریسکی که در این استراتژی فارکس وجود دارد را برای شما بیان می‌کنیم تا شما بتوانید که به استراتژی دلخواه خود دست یافته و در معاملات خود از آن ها استفاده کنید.

 

استراتژی معامله بر اساس پرایس اکشن در فارکس

 

این استراتژی، یکی از بهترین استراتژی های فارکس می‌باشد. ما در این نوع استراتژی با قیمت‌های معاملاتی سر و کار داریم؛ ما باید طبق فرمول معاملاتی قیمت ها را مورد بررسی و تحلیل قرار بدهیم. شما می‌توانید از استراتژی معامله بر اساس پرایس اکشن به دو صورت استفاده کنید:

  • به تنهایی برای انجام معاملات
  • به عنوان اندیکاتور

ما از اصول تحلیل فاندامنتال به ندرت در استفاده از استراتژی پرایس اکشن استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید از چندین روش معاملاتی برای اثبات درستی استراتژی خود در دسته پرایس اکشن استفاده کنید.

 

مدت زمان معامله در پرایس اکشن

 

از آنجایی که شما توانایی معامله در تمام بازه‌های کوتاه و متوسط و طولانی مدت را در این استراتژی معاملاتی دارید. این استراتژی توجه تعداد زیادی از معامله گران را به خود جلب کرده و افراد زیادی هستند که دوست دارند از آن استفاده و کسب درآمد و سود کند.

 

ورود و خروج در پرایس اکشن

 

شما می‌توانید از روش های مختلفی برای تعیین محل خروج و ورود در استراتژی پرایس اکشن استفاده کنید که عبارتند از:

  • فیبوناچی اصلاحی
  • سایه کندل
  • تشخیص روند
  • اسیلاتور

 

 

استراتژی معامله در مناطق رنج

 

در این استراتژی فارکس شما باید نقاط حمایت و مقاومت را تشخیص دهید و پس از اینکه با موفقیت این نقاط را تشخیص داده اید، معامله را در همین رنج به انجام برسانید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه زمانی استفاده از این نوع معامله ضرورت دارد و  مفیدتر است؟

استفاده از این استراتژی فارکس معاملاتی زمانی کار آمد است که روند مشخص و همچنین نوسانات مهمی در بازار وجود داشته باشد. در استفاده از این استراتژی تحلیل تکنیکال می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

 

مدت زمان معامله در استراتژی مناطق رنج

 

با توجه به این استراتژی شما در هر زمانی می‌توانید معامله خود را  انجام دهید اما لازم به ذکر است که زمانی که خطوط مقاومت و حمایت را پیدا کرده اید بهتر است معامله خود را ببندید.

 

مزایا و معایب استراتژی مناطق رنج

 

مزایا :

  •  فرصت های زیاد برای معامله
  • مطلوب بودن میزان ریسک و پاداش

معایب :

  • مدت زمان طولانی برای سرمایه گذاری
  • نیاز به مهارت بالا در انجام تحلیل تکنیکال

 

استراتژی معاملاتی روند محور

 

شاید ما بتوانیم این استراتژی فارکس معاملاتی را به عنوان ساده‌ترین استراتژی معاملاتی در فارکس عنوان کنیم. همین ساده بودن سبب شده که معامله‌گرانی که تجربه زیادی در بازار فارکس ندارند هم بتوانند از این استراتژی استفاده کنند. در  استراتژی معاملاتی روند محور شما باید برای به دست آوردن سود و چند برابر کردن سرمایه خود از مومنتوم جهت دار در بازار استفاده کنید.

 

مدت زمان معامله در استراتژی معاملاتی روند محور

 

استراتژی معاملاتی روند محور از آن دسته از استراتژی‌هایی است که شما می‌توانید از تحلیل تایم فریم و پرایس اکشن در آن استفاده کنید. همچنین این مدت زمانی که شما می‌توانید از این استراتژی در معاملات خود استفاده کنید به دو دسته میان مدت و طولانی مدت تقسیم می‌شود.

 

مزایا و معایب استفاده از استراتژی معاملاتی روند محور

 

این استراتژی فارکس نیز مانند استراتژی‌های دیگر دارای مزایا و معایبی است که در بند زیر به تحلیل کامل این مزایا و معایب می پردازیم:

مزایا :

  • ایجاد فرصت های معاملاتی زیاد
  • نسبت ریسک به ریوارد بالا

معایب :

  • باید به تحلیل تکنیکال به خوبی مسلط باشید
  • همچنین سرمایه گذاری های خود را مدت دار انجام دهید.

 

استراتژی معامله گری پوزیشن یا پوزیشن تریدینگ

 

برخلاف استراتژی فارکس های قبلی که ذکر کردیم و می‌توانستیم آنها را در سه دسته میان مدت کوتاه مدت و بلند مدت استفاده کنیم. این استراتژی بیشتر در زمانی استفاده می‌شود که معاملات شما به صورت بلندمدت انجام شود و این نوع استراتژی معامله به توانایی تحلیل فاندامنتال احتیاج دارد. البته این بدان منظور نیست که شما نمی‌توانید از روش‌های تحلیل تکنیکال در بررسی این استراتژی معاملاتی استفاده کنید.

موج الیوت بسته‌ای از تحلیل‌های تکنیکال است که می‌تواند در انجام استراتژی و معامله گری پوزیشن یا پوزیشن تریدینگ به شما کمک کند. یک وضعیت خوبی که این استراتژی معامله گری دارد این است که فقط به فارکس مختص نمی‌شود و شما قابلیت استفاده از آن را در دیگر بازارهای مالی از جمله بازارهای سهام دارید.

 

مدت زمان در استراتژی معامله گری  پوزیشن یا پوزیشن تریدینگ

 

اگر مدت زمان استراتژی تریدینگ برای شما حائز اهمیت است باید بگویم که این استراتژی فارکس مدت زمان طولانی انجام می‌شود ممکن است که برای سرمایه گذاری شما از هفته ها تا سالها به طول بیانجامد. اگر که شما تجربه و پشتکار کافی برای این کار را ندارید بهتر است که از استراتژی معاملاتی دیگری استفاده کنید اگر می‌خواهید در انجام این استراتژی معاملاتی شوید بهتر است که تاثیر فاکتورهای اقتصادی را بهتر بشناسید و با روند آن آشنا شوید.

 

 

مزایا و معایب استفاده از این استراتژی

 

از مزایای استفاده از این استراتژی می‌توانیم بگوییم که برخلاف دیگر استراتژی‌ها که ممکن بود زمان زیادی برای شروع معامله و مدت زیادی برای سوددهی لازم داشته باشند. این استراتژی مدت زمانی خوبی برای سوددهی لازم دارد و همچنین میزان ریسک انجام معاملات در این استراتژی بسیار خوب است.

مزایایی که این استراتژی دارد ممکن است حاوی معایبی هم باشد. یکی از این معایب فرصت های معاملاتی موجود است و همچنین از ضرورت استفاده از تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال در این استراتژی به عنوان یکی از معایب آن نام ببرید.

 

 

استراتژی معامله گری روزانه

 

استفاده از این استراتژی در بازار فارکس به این معناست که شما قادر خواهید بود که در این بازار معاملات مالی خود را با استفاده از ابزارهای مالی در همان روز انجام دهید و همچنین یکی از مزایایی که می‌توان با این استراتژی انجام داد این است که شما می‌توانید چندین معامله را در طول روز انجام دهید. نکته قابل ذکر و حائز اهمیت در این استراتژی این است که پیش از بسته شدن بازارهای مالی تمامی معاملات شما در آن روز بسته خواهند شد.

 

مدت زمان مورد نیاز در این استراتژی

 

همانطور که از نام این استراتژی فارکس مشخص است در معاملات فارکس امروز بسته خواهد شد و شما می‌توانید روی یک معامله را چند دقیقه تا چند ساعت  وقت بگذارید.

 

مزایا و معایب استفاده از استراتژی معامله گری روزانه

 

مزایای استفاده از این استراتژی معامله گری روزانه:

 

اگر شما فردی حرفه‌ای در بازار فارکس باشید می توانیم از مزایای این نوع استراتژی عنوان کنیم که با انجام معاملات بیشتر در طول روز می توانید سود بیشتری کسب کنید همچنین میزان ریسک  در این نوع معاملات متوسط است.

معایب استفاده از این استراتژی معامله گری روزانه :

 

از معایب استفاده از استراتژی معامله گری روزانه از استراتژی فارکس می‌توانیم احتیاج داشتن به سرمایه زیاد برای انجام چند معامله در روز را نام ببریم و همچنین باید شما تحلیل تکنیکال را به خوبی بلد باشید تا بتوانید سود بیشتری کسب کنید و همچنین سرمایه خود را در معرض ریسک بالا قرار ندهید.

 

استراتژی اسکالپ _ نوسان گیری کوتاه مدت

 

قبل از تعریف و تشریح این استراتژی می‌خواهیم در رابطه با واژه نوسان گیری و تعریف واحد آن با را شما صحبت کنیم.

بازار فارکس و یا بورس جزء بازارهایی هستند که سرمایه گذاران به هدف کسب سود وارد آن می‌شوند. در این میان سود می توانیم به دو بخش عمده تقسیم کنیم:

  • سود سرمایه‌ای
  • سود نقدی

سود سرمایه عبارت است از ما در اثر تغییر قیمت سهام به دست می آوریم. اما سود نقدی عبارت است از در صورتیکه هر شرکت در مجامع سالانه خود بیان سهامداران خود تقسیم می کند.

اما واژه نوسان گیری به معنی قیمت یک سهام در کوتاه مدت است به افرادی که ارز دیجیتال را در قیمت پایین خریداری و در طول مدت زمان خیلی کم در قیمت بالاتر به فروش می‌رساند نوسان گیر گفته می شود این عملیات نوسان گیری نام دارد. اگر علم تابلو خوانی و بازار خوانی خوبی دارید می‌توانید نوسان گیری کنید سرمایه خود را در مدت زمانی کرد چند برابر کنید.

به سراغ بحث اصلی خود استراتژی اسکالپ _ نوسان گیری کوتاه مدت برویم:

این استراتژی حاوی انجام معاملات زیاد در مدت زمان کم و همچنین سود کم است که به این نام نامیده می شود. انجام این استراتژی عموما به دو نحو انجام می شود:

  1. روش دستی
  2. استفاده از الگوریتم ها و الگوهایی که از پیش تعیین شده‌اند.

توصیه ما به شما این است که در بازار فارکس برای ارز هایی استفاده کنید که معمولاً نقش شوندگی بیشتری دارند. ممکن است سوال برای شما پیش می آید که چرا؟

باید بگوییم  از آنجایی که این استراتژی کوتاه مدت است جفت ارزها دارای اسپرد کم هستند و می‌توانید به خوبی خود را با آنها هماهنگ کنید و سود بیشتری به دست بیاورید. در این نوع استراتژی گروه‌بندی و زیر مجموعه‌های بسیاری وجود دارد و شما می‌توانید با در نظر گرفتن سطح آگاهی و اطلاعات خود ساده‌ترین استراتژی را استفاده کنید. در زیر فهرستی از ساده‌ترین استراتژی‌های اسکالپ  را برای شما عنوان می‌کنیم:

  1. اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور استوکستیک،
  2. اسکالپ تریدینگ با استفاده از میانگین متحرک،
  3. اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور پارابولیک SAR
  4. اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور RSI

 

مدت زمان لازم برای استراتژی اسکالپ _نوسان گیری کوتاه مدت

 

متوسط زمان لازم برای این استراتژیک بین ۱ الی ۳۰ دقیقه می‌باشد و کمترین برای شما به همراه دارد.

 

 

استراتژی معامله گری سوئینگ یا سوئینگ تریدینگ

 

در این استراتژی سهامداران و سرمایه‌گذاران از دو طریق سود می‌برند، یکی از بازارهای روندی و دیگری از بازارهای رنج؛ شما برای حضور در این بازار و استفاده این استراتژی باید سقف و کف قیمت یک جفت ارز را به خوبی بدانید.

 

مدت زمان معامله در استراتژی معامله گری سوینگ یا سوئینگ تریدینگ

 

ما این استراتژی معاملاتی را می‌توانیم جز یکی از استراتژی های معاملاتی میان مدت  در فارکس طبقه بندی کنیم. این استراتژی از چند ساعت تا چند روز قابل استفاده است.

 

مزایا و معایب استفاده از استراتژی معامله گری سوئینگ یا سوئینگ تریدینگ

مزایای استفاده از این استراتژی معامله گری :

 

در این استراتژی معاملاتی شما دارای فرصت های معاملاتی بیشتری هستید و می‌توانید با تعداد بیشتری معامله سود بیشتری را کسب کنید. اما نسبت ریسک به ریوارد این استراتژی معاملاتی متوسط است

 

معایب استفاده از این استراتژی :

 

از معایب استفاده از این استراتژی می‌توانیم به مدت زمان طولانی که برای رسیدن به سود کنیم و همچنین قدرت بالا در انجام تحلیل تحلیل تکنیکال است.

 

استراتژی معامله انتقالی

 

در این نوع معامله شما باید یک جفت ارز را با قیمت ارائه شده پایین خریداری کرده و آن را سرمایه گذاری کنید تا به قیمت بالاتر رسیده و بتوانیم روی قیمت خریداری شده آن ارز سود کنیم.

 

مدت زمان معامله در استراتژی معامله انتقالی

 

می‌تواند بسته به شرایطی که در بازار فارکس دارد می‌تواند میان مدت  (چند روز تا چند هفته) تا طولانی مدت باشد.

 

مزایا و معایب استراتژی فارکس معامله انتقالی

 

از مزایای این استراتژی می‌توانیم زمانی کوتاه‌تر و نسبت به متوسط اشاره کنیم. اما معایب این استراتژی این است که ما می‌توانیم از این استراتژی صرفاً در بازار فارکس استفاده کنیم به همین دلیل فرصت های معاملاتی کمتری برای ما به وجود می آید.

برای کمک در یادگیری استراتژی های معاملاتی  بهتر است از گروه های آموزشی، پکیج ها، و کتاب‌ها استفاده کنیم.

 

بهترین استراتژی فارکس بدون اندیکاتور

 

اندیکاتور یکی از ملاک های مهم در جهت تهیه گزارش می باشد.با استفاده از اندیکاتور می توان دید درستی نسبت به آینده فارکس داشت. به دلیل مشکلات بهره گیری از اندیکاتور فارکس خیلی از افراد ترجیح می دهند تحلیل های خود را بدون اندیکاتور انجام دهند.

نکات مهمی که در خصوص استراتژی بدون اندیکاتور باید در نظر داشته باشیم این است که از تجربیاتی که در طول زمان بدست آورده ایم  استفاده کنیم و هم چنین به افت و خیز های چارت ها توجه داشته باشیم.  انجام تحلیل و تشخیص روند ترند تنها به کمک انواع کندل استیک و فرم ها امکان پذیر است. زیرا فرم ها و کندل استیک ها می توانند وسیله ای مناسب جهت نشان دادن الگوها و نقاط حمایتی و مقاومتی باشند.

با داشتن تجربه در فارکس و تحلیل بدون اندیکاتور می توان استراتژی شخصی  برای خودمان برگزینم و سپس در زمان های مختلف بااستراتژی منحصر به فرد خود پیش رویم. این استراتژی تریدرها را به سوی بهره گیری از نرم افزارهای قدرتمند هدایت کند. بنابراین کارشناسان این استراتژی را به عنوان استراژی قوی میشناسند.

به طورکلی، استراتژی پرایس اکشن در فارکس را می توان یکی از بهترین استراتژی های بدون اندیکاتور دانست.

 

دقیق ترین استراتژی فارکس

 

در حالت کلی استراتژی فارکس به ما می گوید که در شرایط مختلف بازار چه کاری باید انجام دهیم. استراتژی معاملاتی ما باید برای همه موقعیت های مختلف مناسب باشد. با یک استراتژی دقیق، دیگر نیازی نیست حدس بزنیم که چه زمانی وارد معامله شویم یا از آن خارج شویم. به عبارت دیگر یک استراتژی دقیق، استراتژی است که نرخ موفقیت تریدهای آن بالا باشد، نقاط ورود و خروج دقیقی بدهد و در نهایت بتواند برای شما به عنوان یک تریدر، سودآوری با ثباتی داشته باشد و تعداد ضررهایش کم باشد.

یکی از دقیق ترین استراتژی ها،استراتژی جامع معاملاتی Comprehensive Trading Strategy یا به اختصار CTS می باشد. این استراتژی به ما میگوید که چه زمانی باید وارد بازار شویم یا از آن خارج شویم. با اینکه که یک استراتژی معاملاتی فارکس سیگنال‌های ورود را ارائه می‌دهد، اماتوجه به موارد همچون حجم معاملات، مدیریت ریسک و …. نیز ضروری است.

به‌طورکلی می توان گفت که بهترین استراتژی فارکس برای هر فرد متفاوت است و افراد مختلف با توجه به روحیاتی که دارند و اهداف خود، باید یک استراتژی مناسب برای خود انتخاب کنند.

 

 

مطالب مهم این صفحه

محمودی
محمودی
ما همواره در تلاش هستیم تا برگزیده ترین مقالات آموزشی در زمینه های مالی را برای شما فراهم کنیم.

مقاله های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید