نکات جامونده فارکس که از نون شب هم واجب تره +[ویدیو]

آموزش فارکس

سیگنال فارکس

 

بروکر آمارکتس خودش به شما سیگنال میده ، حتما یه سری به پنل سمت راست قسمت سرویس ها  وبعد سیگنال های معاملاتی بزنید (توی ویدیو بالا کامل توضیح دادم )

vpn

 

بروکرآمارکتس به شما وی پی ان هم میده باز هم یه سری به پنل سمت راست قسمت سرویس ها و بعد وی.پی.ان بزنید

نکات جامونده فارکس

 

باید بدانید چه زمانی نباید معامله کنید

 

یکی از حائز اهمیت ترین مهارت های معامله گری در بازار فارکس دانستن این امر است که چه وقتی نباید معامله کرد! معمولا می توانید دلایلی را بیاورید که چرا قیمت نوسان پیدا می کند، ولی این بدین معنی نیست که شما حتما بایستی برای معامله کردن اقدام کنید. لذا شما باید مثل یک تک تیرانداز خرید و فروش نمایید، تنها منتظر بهترین موقعیت باشد و تلاش کنید تمرکزتان را در طول مسیر حفظ کنید. در این بخش به ۶ موقعی که نباید برای معامله کردن اقدام کنید، اشاره کرده ایم :

  • هنگامی که هیچ گونه تحلیلی انجام نداده اید.
  • هنگامی که قیمت از نقطه ورود شما عبور کرده است.
  • هنگامی که قصد دارید حجم معامله خود را بیشتر کنید.
  • هنگامی که نمی دانید نقطه خروج شما دقیقا کجاست.
  • هنگامی که بازار نوسانات شدید قیمتی را تجربه کرده است.
  • هنگامی که نوع حرکت بازار با استراتژی شما مطابقت ندارد.

 

تایم فریم مناسب را شناسایی کنید

 

ما به صورت مداوم بین بازه های زمانی روزانه، چهار ساته و یک ساعته تغییر جابجا می شویم و این موضوع به نحوه حرکت قیمت بستگی دارد. بعضی مواقع بازه زمانی روزانه نوسان کمی دارد، ولی ۴H یا ۱H روندهای خوبی را در نمودارهای فارکس در اختیارتان قرار خواهد داد. لذا در چنین شرایطی، باید به بازه های زمانی پایین تر برویم، ولی زمانی که ۱H یا ۴H بیش از حد نامنظم هستند و کندل ها سایه های زیادی دارند، به نمودار روزانه مراجعه می کنیم، جایی حرکت نمودار در آن آهسته تر و قابل پیش بینی تر است. البته این یک قاعده کلی است و استثنائات زیادی دارد.

 احساسات خود را در معاملات کنترل کنید

 

در مورد سوم منظور ما کنترل احساسات و در واقع مدیریت آن هاست نه این که بدانید چه موقع از معامله خارج شوید، در واقع منظور اینجاست که بدانید چه زمانی از میز معاملاتی خود فاصله بگیرید و معامله کردن را متوقف کنید. احساساتی مانند ترس، طمع و انتقام مشکلات جبران ناپذیری را برای بیشتر تریدرها به وجود آورده و می آورد. برای مثال معامله انتقام جویانه پس از یک ضرر یا معامله بیش از حد، ضررهای بزرگتری را به همراه خواهد داشت که جبران آن به مراتب سخت تر از ضررهای گذشته ماست. بنابراین هر معامله گر می بایست قانونی برای توقف روز یا هفته داشته باشد و بداند که چه زمانی باید دست از کار بکشد و احساسات خود را مدیریت کند.

برای مثال بعد از ۲ یا ۳ ضرر متوالی، روز خود را تمام کنید و سعی کنید دیگر هیچ گونه معامله ای باز نکنید. یا این که مثلا در هفته ۵ درصد از حسابتان را از دست داده اید، لذا آن هفته دیگر نمی تواند شانس بالایی برای برنده شدن شما داشته باشد و باید سعی کنید معاملاتتان را کنترل کنید. به صورت کلی می توان این طور گفت که معامله یک دویدن سریع نیست؛ یک ماراتن است و شما باید اطمینان یابید که طبق آن اصول اساسی فعالیت کرده و پیش می روید، چرا که آن ها اطمینان حاصل می کنند که ترید شما در یک پایه محکم بنا شده است.

 

 به هیچ وجه یادگیری را متوقف نکنید

 

نخستین مرحله برای آغاز فعالیت در هر حوزه‌ ای، آشنایی با مفاهیم اولیه و مسلط شدن بر آن هاست. بازار فارکس هم به این علت که شرایط متغیری دارد، تریدرها را ملزم به صرف وقت کافی به منظور رسیدن به اطلاعاتی کامل از آن می‌ کند. در حقیقت به این منظور که بتوانید در این بازار به موفقیت دست پیدا کنید، بهتر است تا ضمن ارزیابی مداوم عملکرد خود، دانش خود را در هر زمینه ای که فکر می کنید در راستای معاملاتتان به شما کمک می کند، بالا ببرید.

اتفاقات گوناگون سیاسی، اقتصادی، شیوع بیماری‌ ها، وقوع جنگ و مواردی اینچنینی از جمله مواردی محسوب می شوند که دانستن آن ها دید بهتری در پیش بینی روند بازار و خرید و فروش هایتان می دهد، بنابراین مطالعه مداوم و پیگیری اخبار را نیز در دستور کار خود قرار دهید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که حساب‌ های آزمایشی با شبیه‌ سازی بازار واقعی، آمادگی شما را بدون متحمل شدن زیان، بیشتر می کنند، به همین خاطر قادرید قبل از ورود به بازار، تجربه کافی از معاملات را به دست آورید. البته این را هم باید گفت که معامله بیش از حد در این فضا هم به این خاطر که همراه با ریسک نیست، خیلی نمی تواند مناسب باشد، پس سعی کنید حدود خاصی را در این مورد رعایت کنید.

 

 

استراتژی معاملاتی خود را پیدا کنید

 

در واقع منظور از استراتژی معاملاتی، مشخص کردن چارچوبی است که معاملات شما، بر پایه اصول آن پیش می رود. جالب است بدانید که این کار نظم ذهنی شما را بالا می برد و کاری با شما می کند که در نتیجه آن، می دانید از بازار چه چیزی می خواهید. لذا به منظور دستیابی به یک استراتژی خوب، لازم است تا همه ابعاد سرمایه‌ گذاری مورد نظر خود را، ارزیابی و امتحان نمایید.

به عنوان مثال تعیین بازه زمانی معاملاتی اعم از بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت، روش تحلیلی اعم از تکنیکال یا فاندامنتال یا هر دو، نمادهای خاصی که قصد معامله کردن آن ها را دارید و مواردی اینچنینی از مواردی هستند که با مشخص کردن آن ها، شانس پیدا کردن استراتژی مناسب معاملاتی را پیدا خواهید کرد. لذا قبل از آغاز فعالیت در فارکس، سعی کنید استراتژی معاملاتی برای خود پیدا کنید و به اصول آن پایبند بمانید و این را در نظر داشته باشید که با این کار، تحت تاثیر هیجانات بازار تصمیم گیری نخواهید کرد و دید بهتری نسبت به عملکرد خود پیدا می کنید.

 

حتما مدیریت سرمایه را رعایت کنید

 

تعداد زیادی از تریدرهای موفق در بازار فارکس، رمز موفقیت خود را مدیریت کردن سرمایه خود می دانند. در حقیقت بدون توجه به این امر، خرید و فروش در بازار فارکس، قمار است و چیزی جز ضرر و زیان برای ما به همراه نخواهد داشت. یک سیستم مدیریت سرمایه مناسب، می تواند ریسک هر یک از معاملات شما را کم کند و به صورت کلی ریسک حساب کاربری شما را مدیریت نماید. پایبندی به اصول مدیریت سرمایه، این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا معاملات خود را کنترل‌ شده جلو ببرید و تنها بر روی سوددهی در بلندمدت، تمرکز نمایید و اتفاقات و نوسانات کوتاه مدت و میان مدت را در نظر نگیرید و تحت تاثیر آن ها اقدام عجولانه ای انجام ندهید.

نکات تکمیلی برای فعالیت در بازار فارکس

 

  1. از بیشتر کردن ناگهانی معاملات پس از یک دوره موفق و سوددهی در معامله، اکیدا بپرهیزید.
  2. زمانی که شک کردید، از بازار خارج شوید و تا وقتی که تردید دارید، برای ورود کردن به بازار اقدامی انجام ندهید.
  3. همواره از سودهای کوچک در برابر زیان‌ های بزرگ، پرهیز کنید و نسبت ریسک به ریوارد را مد نظر خود قرار دهید.
  4. معاملات خود را بدون وجود یک دلیل خوب نبندید؛ لذا با تعیین نقطه توقف زیان برای معامله‌ ها، از سود خود محافظت کنید.
  5. حتما برای معاملات خود حد ضرر مشخص کنید و در زمان خرید نیز پله پله خریدهای خود را انجام دهید و به اینها پایبند باشید.
  6. سعی کنید سرمایه‌ خود را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید و هرگز بیشتر از یک دهم کل سرمایه تان را برای یک معامله در نظر نگیرید، چرا که ریسک شما افزایش پیدا خواهد کرد این با مدیریت سرمایه در تضاد است.
  7. بخشی از سود خود را کنار بگذارید؛ پس از این که چند معامله موفق داشتید، قسمتی از سودتان را در حسابی خاص پس انداز کنید و تنها در پیشامدهای ناگهانی و ناخوشایند آن را مورد استفاده قرار دهید.
  8. هیچ وقت اجازه ندهید یک معامله سودده وارد فاز زیان دهی شود. زمانی که سود شما به ۳ واحد و بیشتر از آن رسید، نقطه توقف ضرر را به جایی که نه سود و نه زیان باشد بیاورید.
  9. ریسک را به نسبت مساوی تقسیم بندی نمایید؛ در صورت امکان ۴ یا ۵ دارایی بخرید و از این که کل سرمایه خود را تنها روی یک دارایی، سهم یا ارز سرمایه‌ گذاری کنید، اکیدا بپرهیزید.
  10. هیچ وقت بیشتر از سرمایه‌ تان چیزی نخرید و این موضوع را در همه بازارهای مالی رعایت کنید و همیشه با پول مازاد وارد بازارهای مالی شوید.

مطالب مهم این صفحه

محمودی
محمودی
ما همواره در تلاش هستیم تا برگزیده ترین مقالات آموزشی در زمینه های مالی را برای شما فراهم کنیم.

مقاله های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید